Zprávičky ze tříd

Mosty a můstky v Bechyni a okolí

Při hodině informatiky jsme se společně učili pracovat se softwarem pro práci s texty wordem.

Cílem výuky bylo naučit žáky základní funkce psaní ve wordu. Jako způsob výuky jsem zvolila sepsání delšího textu. Žáci se v jednotlivých hodinách informatiky učili používat jednotlivé funkce wordu, např. záhlaví, zápatí, čísla stránek, vložení konce stránek, atd. K psaní používali různé styly, aby na závěr práce vytvořili snadno obsah celého svého díla. Fotografie použité v dokumentu si žáci sami nafotili, upravili a vložili do dokumentu. Neboť informatika není hodina českého jazyka místo psaní dlouhých textů kolem obrázku, mohli žáci  kopírovat jednu větu stále dokola. Výsledkem jejich snažení byl dokument, který obsahovat titulní stránku, několik druhů nadpisů, vložené obrázky vpravo, vlevo, na střed s použitím různých typů obtékání textů. Žáci si zkusili vkládání tabulky. Na závěr žáci vygenerovali obsah celého dokumentu. 

Hodiny byly pro žáky pestré, žáci pracovali svým tempem, rychlíci pomáhali pomalejším, nebo chybějícím žákům. Výsledek můžete sami zhodnotit v přiloženém pdf dokumentu. Myslím, že se všichni žáci naučili něco užitečného.

Mosty a můstky v Bechyni a okolí 

IM


Školní výlet 6.B

Dne 23.6. uskutečnila třída 6.B výlet do Jihočeského muzea v Netěchovicích.Školní výlet 6.B Školní výlet 6.B Školní výlet 6.B Školní výlet 6.B Školní výlet 6.B Školní výlet 6.B Školní výlet 6.B


Třída 6.B v akci, příprava svačiny, 27. 6.

Třída 6.B v akci. Příprava svačiny se vydařila. Příprava svačiny, 27. 6. Příprava svačiny, 27. 6. Příprava svačiny, 27. 6.


Motýli ve 3. A

V rámci učiva Prvouky měly děti z 3. třídy možnost sledovat naživo vývoj motýla, v našem případě babočky kopřivové. Housenky se živí kopřivami a lze je bez problémů najít na slunných místech. Ve třídě jsme je měli ve velké sklenici a s napětím jsme sledovali, kdy se zakuklí a poté, kdy vyleze z kukly motýl. Všechny vylíhlé motýli jsme společně vypustili ven.

Motýli ve 3. AMotýli ve 3. A


Výlet 7.A

Ve středu 22.června se i sedmáci vydali na školní výlet. Do Českých Budějovic jsme jeli vlakem, abychom dobrovolně vystpoupali na Černou věž, zastavili jsme se v mekáči, nakoupili drobnosti a hlavně  na výstavišti prozkoumali všechny stánky na Dni s technikou, kde se někteří pomazlili s krajtou královskou, řídili roboty, padali z vysokého domu díky virtuální realitě, pekli housky a koláče, šili na šidím dtroji, luštili hlavolamy a mnoho dalšího.

Výlet 7.A

Výlet 7.A


Výlet 8.B a 9.A - Praha

Tento rok jsme si jako svůj výletní cíl zvolili naše hlavní město. Konkrétně jsme prošli turistickou trasu vedoucí historickým centrem Prahy po nábřeží okolo mnoha významných památek až na Vyšehrad, kde jsme si pohlédli místo odpočinku mnoha slavných osobností naší historie. Počasí bylo přímo výletní, Praha krásná a kromě trochu komplikované cesty výlet neměl chybu.
Kodadová Markéta a Radvanová Jitka

Výlet 8.B a 9.A - Praha


Výstava Město jako přízrak/Pražské inspirace J.Foglara

Se 7.A jsme se v rámci literární výchovy vypravili do Prahy na výstavu věnovanou J.Foglarovi a jeho Rychlým šípům. Zároveň jsme se stihli také projít Prahou a navštívit  několik historicky významných míst. Počasí nám přálo, výstava byla velmi inspirativní a cesta ubíhala rychle, takže celá akce dopadla na výbornou.
                                                                                                                                                                                                                          Kodadová MarkétaVýstava Město jako přízrak/Pražské inspirace J.FoglaraVýstava Město jako přízrak/Pražské inspirace J.Foglara


Vybíjená - Tábor, 4.A a 5.A

Vybíjená - Tábor, 4.A a 5.A

Dne 9. června se žáci 4. a 5. třídy zúčastnili turnaje ve vybíjené a užili si závodní atmosféru.


Výlet na Den dětí - 6. A

Příjemný slunečný den jsme si všichni užili při opékání buřtů u potoka Smutný, poblíž skautské základny. Lehkou přepršku jsme přečkali v penzionu Na Prádle, kde jsme si k dobrotám typu lívanečky, pohár, kofola zvládli zahrát ještě logickou hru.
Všichni přiložili ruku k dílu a neohroženě nanosili dřevo, někteří se světácky postarali o zapálení ohně a i přes to, že si polovina třídy vzala nožíky na buřty a všelijaké jiné kulinářské vychytávky, tak jsme se zvládli vrátit bez jakékoliv újmy na zdraví. Tedy pokud nepočítám pár puchýřů na nohách a alergické pšíkance.
MB

Výlet na Den dětí  - 6. AVýlet na Den dětí  - 6. AVýlet na Den dětí  - 6. AVýlet na Den dětí  - 6. AVýlet na Den dětí  - 6. A


Den dětí se třídou 7.A

Ve středu 1. června jsme se s dětmi vydali na průzkum nejbližšího okolí Bechyně. Vzhledem k tomu, že některým žákům se zatím nepodařilo prozkoumat pohádková zákoutí Židovy strouhy, vydali jsme se přeskakovat koryto právě Židovy strouhy. Přestože bylo po úterním dešti a cesta mezi poli byla mokrá, Ždova strouha se stále držela v korytu a při troše šikovnosti jsme suchou nohou přešli několikrát Židovu strouhu z břehu na břeh. Nakonec jsme se ale přece jen dobrovolně smočili. Svítilo sluníčko a  otužilci si vykoupali nožky v soutoku Židovy strouhy a Lužnice. Svačiny byly snězeny, a tak jsme se vydali zpět do školy, abychom naplnili bříška školním obědem. V průběhu putování podél Židovy strouhy jsme ještě pořídili několik fotografií, které využijeme při práci na projektu Mosty a můstky v okolí Bechyně. 

IM

Brodíme se přes říčkuDen dětí se třídou 7.ADen dětí se třídou 7.A


Den dětí v 2.A

Děti si užily cestu plnou úkolů, aby osvobodily princeznu ze spárů zlého draka.

Den dětí v 2.ADen dětí v 2.ADen dětí v 2.ADen dětí v 2.ADen dětí v 2.ADen dětí v 2.ADen dětí v 2.A


Tělocvik dívek 6.A a 6.B

Sportu zdar!Tělocvik dívek 6.A a 6.BTělocvik dívek 6.A a 6.BTělocvik dívek 6.A a 6.B


DEN DĚTÍ 6.B, výlet na Hutě

Dne 1. června jsme na naší škole oslavili "DEN DĚTÍ". Třída 6. B se vydala na Hutě, kde si děti opekly buřty na ohni a cestou zpět se vykoupaly v Lužnici.DEN DĚTÍ 6.B, výlet na HutěDEN DĚTÍ 6.B, výlet na Hutě


Školní výlet 2.A

Přírodovědné muzeum Semenec v Týně nad Vltavou.
M. Kodadová tř. uč.

Školní výlet 2.AŠkolní výlet 2.AŠkolní výlet 2.A


Mosty v Bechyni a okolí - projekt 7.A

V dubnu v rámci hodiny výtvarné výchovy a informatiky jsme se společně vydali na procházku s fotoaparátem, nebo raději s mobilem, abychom si vyfotili co nejvíce mostů v Bechyni a blízkém okolí. Celkem jsme objevili 8 mostů a to jsme nestihli projí všechny. Z fotek při hodině informatiky tvoříme dokument, ve kterém se učíme pracovat s textovým editorem word, fotky také upravíme a s výsledkem naší práce se pochlubíme.

Mosty v Bechyni a okolí

IM

 


Školní výlet 3. A

Krásný a velmi poučný výlet do Přírodovědného muzea Semenec v Týně nad Vltavou.
Z. Kotounová, tř. uč.

Školní výlet 3. A Školní výlet 3. A Školní výlet 3. A


Veřejné čtení jmen obětí holocaustu - Jom ha-šoa

Veřejného čtení jmen obětí holocaustu - Jom ha-šoa se zúčastnila naše škola, konkrétně třídy 8. B a 9. A. Do čtení se zapojily i dvě žákyně 8. B.  Veřejné čtení jmen obětí holocaustu - Jom ha-šoaVeřejné čtení jmen obětí holocaustu - Jom ha-šoa


Čarodějnice v 2.A

Čarodějnice v 2.AČarodějnice v 2.AČarodějnice v 2.AČarodějnice v 2.A


Návrat z plaveckého výcviku v pátek 8.4.2022

Autobus přiveze žáky z plaveckého výcviku v 15,30 hod ke škole.

Autobus přiveze žáky z plaveckého výcviku v 15,30 hod ke škole.


Srní 2022- čtvrtek 7.4.2022

Další dávka fotek z plavání.

Srní 2022- čtvrtek 7.4.2022

Srní 2022- čtvrtek 7.4.2022

Srní 2022- čtvrtek 7.4.2022

Srní 2022- čtvrtek 7.4.2022

 


Srní 2022 - jídelníček

A také nám plaváčci poslali jídelníček, abychom věděli, na čem si pochutnají.

Srní 2022 - jídelníček


Plavání SRN9 2022 třída 5.A

Fotky z bazénu třídy 5.A

Plavání SRN9 2022 třída 5.A

Plavání SRN9 2022 třída 5.A

Plavání SRN9 2022 třída 5.APlavání SRN9 2022 třída 5.APlavání SRN9 2022 třída 5.APlavání SRN9 2022 třída 5.A


Plavecký výcvik 3.A - 5.A Srní

Odjezd na plavecký výcvik od školy do Srní. Do Srní jsme přijeli v pořádku, bydlíme v nově opraveném hotelu, je nádherný.

Odjezd od školy na plavání

Naplnili jsme i minibus

Rodiče se s námi loučí

 


Městská matematická olypiáda

Ve středu 23. března se žáci 8. ročníku účastnili oblastní matematické soutěže ve Veselí nad Lužnicí. Nejprve v 8. třídách proběhlo školní kolo, ve kterém se vybrali potenciální účastníci. Všichni si tak zopakovali učivo probrané v minulých letech, někdo si pamatoval více, někdo méně, ale společně jsme příklady zopakovali a ujasnili si postup. Žáci se shodli, že už jsme podobné příklady společně počítali. I to je milé zjištění, že vědomosti jsou v hlavičkách někde uloženy. Do počítání matematických úloh v 58.ročníku Městské matematické olympiády 8. tříd "O cenu akademika Bohumila Bydžovského " ve Veselí n. Lužnicí se rozhodlo zapojit 5 dobrovolníků z naší školy, kteří správně vypočítali většinu soutěžních úloh. Za jejich odvahu, zájem o matematiku i reprezantaci školy jim děkuji a těším se, že za rok se následující osmáci také zapojí do této tradiční jarní počítací soutěže. Všichni účastníci se zároveň seznámili s akademikem Bohumilem Bydžovským a odnesli si účastnický list a dobné dárečky.

Městská matematická olypiáda

 

Ilona Mašterová

 

 


LVK Herlíkovice 2022 středa 2.3.2022 lyžaři

LVK Herlíkovice 2022 středa 2.3.2022 lyžaři

LVK Herlíkovice 2022 středa 2.3.2022 lyžaři

LVK Herlíkovice 2022 středa 2.3.2022 lyžaři

LVK Herlíkovice 2022 středa 2.3.2022 lyžaři

 


Herlíkovice

Herlíkovice


Herlíkovice 2022 - 2.družstvo v akci

Pokroky jsou úžasné, do pátku budeme nejlepší na svahu!!!

Herlíkovice 2022 - 2.družstvo v akci


LVK 2022 Herlíkovice úterý 1.3.2022

LVK 2022 Herlíkovice úterý 1.3.2022

LVK 2022 Herlíkovice úterý 1.3.2022


LVK Herlíkovice pondělí 28.2.2022 ráno

Vysoké modré nebe, sníh, sluníčko a báječný jídelníček. První den na lyžáku. Co více se přát?!

LVK Herlíkovice pondělí 28.2.2022 ránoLVK Herlíkovice pondělí 28.2.2022 ránoLVK Herlíkovice pondělí 28.2.2022 ránoLVK Herlíkovice pondělí 28.2.2022 ránoLVK Herlíkovice pondělí 28.2.2022 ránoLVK Herlíkovice pondělí 28.2.2022 ráno


Odjezd na LVK Herlíkovice 2022

Fotografie z dnešního odjezdu na hory.

Odjezd na LVK Herlíkovice 2022

Odjezd na LVK Herlíkovice 2022

Odjezd na LVK Herlíkovice 2022

Odjezd na LVK Herlíkovice 2022

Odjezd na LVK Herlíkovice 2022

 

 


Učíme se měkké a tvrdé souhlásky

Obr Hychykyrys a víla Žišičiřiska.
Skupinová práce žáků 2.A

Učíme se měkké a tvrdé souhláskyUčíme se měkké a tvrdé souhláskyUčíme se měkké a tvrdé souhlásky


Projekt KUBISMUS

Spojit matematiku, výtvarnou výchovu, informatiku a pracovní činnosti jsme se s kolegyněmi pokusily projektem kubismus v 7. až 8. ročníku. V matematice ve všech třídách probíráme se žáky geometrii a rýsování. Od krychle je již jen kousek ke kubismu, jehož název je od krychle odvozen. Vše začalo Pythagorovou větou v 8. ročníku, kterou jsme používali i k výpočtům obsahů a obvodů různých trojúhelníků, rovnoběžníků i lichoběžníků, ani na tělesa jsme nezapomněli. Rovinné obrazce jsme také rýsovali. Dále žáci pokračovali ve výrobě modelů těles při pracovních činnostech. Ve výtvarné výchově tvořili obraz sestrojený pomocí pravítek, vznikla krásná díla obsahující trojúhelníky, čtyřúhelníky. Ostatní třídy se postupně zapojovaly dle probíraného učiva v matematice. Například ke geometrii v 7. ročníku jsme se dopočítali přes zlomky, neboť jsme počítali obsah a obvod obdélníku a čtverce, jejichž délky byly zadány zlomkem. Sedmáci v informatice právě probírali práci s textem ve wordu, znalosti trénovali na textu o kubismu. Při hodinách informatiky pronikali do tajů geogebry tvorbou kubistických obrazů. Žáci zjistili, že geometrie je součástí života a není třeba se jí bát. Přesnost, pečlivost a originální nápady se nám v životě hodí a jsou třeba k jakékoliv práci.

Výstupy z VV, PČ i MA

Modely těles z PČ

výstup z obrazu z geogebry

Ilona Mašterová


8. A, 8. B, 9. A - Projekt KUBISMUS

V rámci projektu s názvem Kubismus si žáci vyzkoušeli, kde všude se mohou setkat s geometrickými útvary. Východiskem byla logicky matematika a rýsování, pokračovali geometrickými útvary ve výtvarné výchově, praktickými výrobky v pracovních činnostech a také úpravou textů o kubismu v informatice. Propojili si tak výuku a praktický život.

Trojúhelníky, kosodélníky, čtverce, obdélníky, ... Nejen matematice je souzena oblast geometrie. Též výtvarné umění, architekturu i design zasáhl na počátku 20. století styl ostrých hran. Podívejte se na kubismus tvořený v hodinách výtvarné výchovy, jak si s ním žáci poradili.

Projekt KUBISMUS

 

Projekt KUBISMUS

Projekt KUBISMUS

Martina Bočková

 


7. A - Projekt KUBISMUS

V rámci projektu s názvem Kubismus si žáci vyzkoušeli, kde všude se mohou setkat s geometrickými útvary. Východiskem byla logicky matematika a rýsování, pokračovali geometrickými útvary ve výtvarné výchově, praktickými výrobky v pracovních činnostech a také úpravou textů o kubismu v informatice. Propojili si tak výuku a praktický život. 

Trojúhelníky, kosodélníky, čtverce, obdélníky,... Nejen matematice je souzena oblast geometrie. Též výtvarné umění, architekturu i design zasáhl na počátku 20. století styl ostrých hran. Podívejte se na kubismus tvořený v hodinách výtvarné výchovy, jak si s ním žáci poradili. 7. A -  Projekt KUBISMUS

7. A -  Projekt KUBISMUS

Martina Bočková


Výuka s ozoboty tentokrát v informatice

Žáci 7.A se v hodině informatiky poprvé seznámili s ozoboty, se kterými budou pracovat i v dalších hodinách. Postupně odhalují tajemství, jak robůtka donutit, aby se přemístil na určené místo.

Ozoboti v 7.A

Seznámení s ozobotyI

Ilona Mašterová

 


6. B Valentýnské srdce

Třída 6.B při pracovních činnostech vyráběla srdíčka ke svátku sv. Valentýna. Valentýnská srdce výrobky 6.B6.B se svými výrobky srdíčkyMgr. Jitka Radvanová


VKZ v 8.A

Hodinu výchovy ke zdraví jsme tentokrát pojali prakticky a pokusili jsme se něco "zdravějšího" si společně uvařit. Markéta Kodadová

VKZ v 8.AVKZ v 8.A


3.A - Odpolední setkání v knihovně

19. ledna odpoledne jsme si s dětmi naplánovali společné setkání v knihovně. Setkání bylo zcela dobrovolné, ale i tak přišlo 11 dětí. Pro některé to byla úplně první návštěva knihovny, někteří sem chodí spolu s rodiči a některé děti si přinesly i svoji vlastní průkazku. Myslím, že všem se v knihovně líbilo a co je asi nejdůležitější, dvě děvčata si domů odnášela nejenom novou průkazku se svým jménem, ale rovnou i vybrané knížky.
Z. Kotounová, tř. uč. 3. A

3.A - Odpolední setkání v knihovně


Nechte se pohladit

Máte špatnou náladu? Přijďte k nám a nechte se pohladit.

Kolektiv 2.A :)

Nechte se pohladitNechte se pohladit


Výroba modelů těles 8.A - spojení matematiy a pracovních činností

Žáci třídy 8.A v rámci hodin pracovních činností vyrobili modely těles - krychle a hranolu a jejich snažení bylo využito i v dalších hodinách. V následující hodině matematiky u krychle změřili délku hrany, vypočetli stěnovou a tělesovou úhlopříčku pomocí právě probírané Pythagorovy věty, dále si zopakovali výpočet objemu a povrchu krychle. Druhé těleso byl hranol s podstavou lichoběžníku. Žáci změřili základny lichoběžníku, změřili výšku podstavy i tělesa a opět vypočetli objem a povrch hranolu.

 

Znázornění stěnové úhlopříčky

Měření základny lichoběžníku

Měření výšky lichoběžníku

Mgr. Jitka Radvanová, Ing. Ilona Mašterová


6. A, B - předvánoční tvoření ve VV

S plným nasazením všech sil se snažíme o pečlivé zvládnutí přesné práce s formátem přáníček i o preciznost samotné finální úpravy. O výsledcích snažení se jistě přesvědčili členové rodinného kruhu během vánočních svátků:-) Tvořily obě třídy, zde je foto jen z 6. B.
MB

6. A, B - předvánoční tvoření ve VV6. A, B - předvánoční tvoření ve VV6. A, B - předvánoční tvoření ve VV


ČEPS CUP 2021

1.prosice 2021 se  naši žáci účastnili okresního kola  ČEPS CUP 2021 v Soběslavi a obsadili krásné  4. místo. Gratulujeme a děkujeme za reprezantaci.

 ČEPS CUP 2021

 ČEPS CUP 2021

 ČEPS CUP 2021

 


Čekání na Ježíška

2.A

Čekání na JežíškaČekání na JežíškaČekání na JežíškaČekání na JežíškaČekání na JežíškaČekání na JežíškaČekání na JežíškaČekání na JežíškaČekání na Ježíška


Okresní kolo Pythagoriády 2021

Začátkem listopadu  zájemci z 7. - 8. ročníku o matematické soutěže počítali soutěžní test školního kola Pythagoriády. Úlohy byly různorodé, lehčí i těžší, aritmetické i geometrické, ale vždy se u nich muselo přemýšlet. Do okesního kola postoupila Veronika Siblíková v kategorii 8. ročník, která 8. listopadu pod dohledem kamery počítala soutěžní test okresního kola. Okresní kolo totiž probíhalo on line ve škole pod dohledem nejen vyučující, ale také organizátorů soutěže. Výsledky se všichni žáci dozvědí v několika příštích dnech. Děkuji všem žákům za účast na soutěži a Veronice za reprezentaci školy.

Ilona Mašterová

 


Projekt 8.A - Po stopách K.H.Máchy

Celý den pod taktovkou K.H.Máchy - osmáci četli, přednášeli, tvořili a pátrali. Vše s úspěchem, takže Mácha byl snad nakonec nalezen.

Projekt 8.A - Po stopách K.H.MáchyProjekt 8.A - Po stopách K.H.Máchy


Florbalový turnaj - dívky, Sezimovo Ústí

Dne 23. 11. 2021 se uskutečnil florbalový turnaj dívek v Sezimově Ústí. Děvčata naší školy obsadily pěkné 7. místo.

                                                                                                                                                                     V. Borysová

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
img-20211123-082216.jpg 4557.4 Kb

Čertovské tvoření ve 2.A

Čertovské tvoření ve 2.AČertovské tvoření ve 2.AČertovské tvoření ve 2.AČertovské tvoření ve 2.A


Matematika v 8.A a 8.B Pythagorova věta

V 8. ročníku se žáci seznamují s Pythagorovou větou. Nejlépe si ji zapamatují, když nejen počítají, ale také ověří, zda pro pravoúhlé trojúhelníky skutečně platí. A tak jsme se žáky vystřihovali čtverce nad odvěsnami a zjišťovali, zda tyto čtverce opravu celé pokryjí obsah čtverce nad přeponou. A skuečně se nám podařilo v praxi ověřit platnost Pythagorovy věty pro pravoúhlé trojúhelníky, Někdy žáci museli troch více popřemýšlet, nakonec se všem podařilo zaplnit obsah čtverce nad přeponou a dokázat Pythagorovu větu. Fotografie dokumentují, že jsme neměli jen jednu verzi a museli jsmeněkdy i více přemýšlet.

Matematika v 8.A a 8.B netradičně

 

 

Matematika v 8.A a 8.B netradičně

Ilona Mašterová

 


Pracovní činnost - pečení a zdobení perníčků se 6.B


Pečení a zdobení perníčků se 6.B

Pracovní činnost - pečení a zdobení perníčků se 6.B

Pracovní činnost - pečení a zdobení perníčků se 6.B

Mgr. Jitka Radvanová


Podzimní úklid

Ráda bych poděkovala všem žákům druhého stupně za to, že se o pracovních činnostech opravdu činili a uklidili okolí naší školy. Velké dík patří i za spolupráci pracovníkům technických služeb města Bechyně, kteří vždy ochotně pomohli a přistavili kontejner na listí a trávu.

Pracovní činnosti - úklid v okolí školy

                                                                                            Mgr. Jitka Radvanová


2.A - Procvičování druhů vět

Tentokrát jsme pracovní činnosti spojili s procvičováním druhů vět. Žáci pracovali ve skupinách a na postupu práce se museli vždy společně domluvit. Bylo hezké pozorovat, jak jejich spolupráce funguje.
Zda se jim práce povedla, můžete posoudit na přiložených fotografiích.
Marie Kodadová, třídní učitelka 2.A

2.A - Procvičování druhů vět2.A - Procvičování druhů vět 22.A - Procvičování druhů vět 32.A - Procvičování druhů vět 3Procvičování druhů vět.


13.listopadu - Den laskavosti

8.B - Sbírka pro útulek zvířat v Táboře - úspěšně předáno 4.11.
Poděkování z útulku: Dnes jsme měli krásnou návštěvu až z Bechyně. Tamní žáci 8.B se se svou paní učitelkou zapojili do projektu "Jsem laskavec", v rámci kterého vybrali dárečky pro naše pejsky a kočičky. Děkujeme za dárečky, za to, že paní učitelka své žáky vede k tomu, aby pomáhali, aby věděli o útulcích a o tom, jak se správně chovat ke zvířatům. O této krásné akci se dočtete například i zde: http://www.jcted.cz/.../60805-deti-z-bechyne-se-zapojily.../ Děkujeme Útulek Tábor

13.listopadu - Den laskavosti


13.listopadu - Den laskavosti

8.A - Úklid zahrady v MŠ Jahůdka v Bechyni - úspěšně splněno 8.11. - Jsme laskavci !!!
Poděkování paní ředitelky MŠ: Žáci 8.A. pod vedením p. uč. Markéty Kodadové ze ZŠ Školní se zapojili do oslav Světového dne laskavost, tzn. udělat jiným radost dobrým skutkem. V MŠ tuto oslavu proměnili v pomoci při úklidu zahrady, hrabání listí a natírání kolostavů. Děkujeme!

13.listopadu - Den laskavosti


13.listopadu - Den laskavosti

7.A - Halloweenská párty - úspěšně splněno 3.11. - Jsme laskavci!!!

13.listopadu - Den laskavosti


Den stromů - projekt 6. ročníku

I stromy mají svůj svátek, a to 20. října.  A oslava proběhla i na naší škole.  Žáci 6. A, 6. B se v rámci projektu DEN STROMŮ seznámili s významem stromů a hlavně za odborné účasti pana učitele Čábely vysadili na školní zahradě dva ovocné stromky. Součástí projektu byla i fotografická soutěž o nejhezčí fotografii stromu.

Vítězná fotografie Nely Voběrkové z 6. B

Vítězná fotografie Nely Voběrkové z 6. B

 

Komu se nelení, tomu se zelení!

Den stromů - projekt 6. ročníku

Mgr. Valerie Borysová

 


Projekt 2.A - Halloween

Halloween nebyla jen zábava, kterou nám připravili žáci druhého stupně.  Ve třídě jsme si užili strašidelnou matematiku,  procvičili psaní a zapojili ručičky při výrobě strašidelné dýně.
Halloweenské učení ve 2.A
Mgr. Marie Kodadová, třídní učitelka 2.A
 

Halloween v hodinách angličtiny

Žáci 3. A, 6. A a 6.B v pondělí 25. 10. zažili halloweenskou hodinu anglického jazyka. Dozvěděli se něco o historii tohoto svátku a zahráli si spoustu zajímavých her.

3. A6. B - online Halloween6. A


4.A - Dopravní hřiště v Táboře

4.A  -  Dopravní hřiště v Táboře4.A  -  Dopravní hřiště v Táboře4.A  -  Dopravní hřiště v Táboře

Jan Morkes


Žáci ze 6.A o PČ pekli perníčky na Halloween

Žáci ze 6.A o PČ pekli perníčky na Halloween

Žáci ze 6.A o PČ pekli perníčky na Halloween

Žáci ze 6.A o PČ pekli perníčky na Halloween

Jitka Radvanová


Děvčata z 8.B a 9. A zdobily perníčky na Halloween

Děvčata z 8.B a 9. A zdobily perníčky na Halloween

Perníčky na Halloween

Perníčky na Halloween

Jitka Radvanová


7.A - Projekt "Jsem laskavec!

Pilně jsme pracovali a nakonec jsme to dokázali. Na zítřejší Halloweenskou párty jsme připraveni. Snad se našim malým spolužákům bude akce líbit, dali jsme si záležet. Tak nám držte palce, ať vše dobře dopadne.
7.A a MK

7.A - Projekt "Jsem laskavec!7.A - Projekt "Jsem laskavec!


PROJEKT 2.A - DOMÁCÍ MAZLÍČEK - MORČE

Chcete doma zvířátko?  V tomto projektu jsme se naučili starat o živé zvířátko. Teď už každý ví, jak se postarat o morče, aby nestrádalo.

Marge (morče na fotkách) se stala třídním mazlíčkem.

Fotografie z projektu nalůeznete: https://www.zsbechyne.cz/galerie/projekt-2-a-domaci-mazlicek-morce/

 

Třídní kolektiv 2.A


7.A Projekt "Jsem laskavec"

Projekt "Jsem laskavec" se pomalu blíží do finále, a proto přichází na řadu slíbené odtajnění dobrých skutků, ke kterým se děti v rámci projektu zavázaly.
7.A uspořádá 3.11. Halloweenskou párty plnou zábavy a soutěží pro děti z I. stupně naší školy.
Markéta Kodadová

7.A Projekt "Jsem laskavec"


8.A Projekt "Jsem laskavec"

8.A si jako cíl své pomoci zvolila MŠ Jahůdka v Bechyni. Děti se rozhodly, že přiloží ruku k dílu a pomohou ve školce s údržbou zahrady a udělají vše, co bude před zimou na zahradě potřeba.

8.A Projekt "Jsem laskavec"


8.B - Projekt "Jsem laskavec"

Děti z 8.B si jako svou laskavost zvolily pomoc psům a kočičkám v nouzi. Proto uspořádaly sbírku, pro Útulek zvířat v Táboře. Vybrané věci pak osobně do útulku odvezou a také nabídnou pomocnou ruku.

8.B - Projekt "Jsem laskavec"


6. A - Projekt "DEN STROMŮ"

20. ŘÍJNA mají stromy svátek.

A takto ho oslavila třída 6. A.

1) Děti ze 6. A zasadili ovocný strom na školní zahradě s pomocí pana učitele Čábeli.

2) Součástí projektu byla i fotografická soutěž. Šesťáci měli vyfotit stromy. Této části projektu se zhostili velmi úspěšně a bylo velmi těžké vybrat vítěze.

3) Tématikou stromů se šesťáci zabývali i ve výtvarné výchově a jejich díla rozzářila prostory školy.

V. Borysová

6. A - Projekt "DEN STROMŮ"

6. A - Projekt "DEN STROMŮ"


Společné odpoledne 6. B

Opékání buřtů

První podzimní den se sešli žáci 6.B, aby strávili společné odpoledne. Děti měly možnost vyzkoušet si hry oblíbené v jiných koutech světa. Z USA

ochutnaly hru frisbee, z Francie petanque a ze Švédska zahradní hru kubb. Vše se zakončilo tradiční českou kuchyní, opékáním buřtů.

Valerie Borysová, třídní učitelka


Projekt Den stromů - 8.A

Třída 8.A o pracovních činnostech připravovala prostor na školním pozemku pro sázení nových stromů. 

Vykopané stromy a jejich zpracovávání

Vykopané stromy a jejich zpracovávání

Vykopané stromy a jejich zpracovávání

 

Jitka Radvanová


Mikroskopování při výuce přírodopisu 6.A

Mikroskopování při výuce přírodopisu 6.A

Mgr. Jitka Radvanová


3. A - Podzim

V naší třídě máme moc hezkou podzimní výzdobu vlastní výroby.
Z. Kotounová

3. A - Podzim3. A - Podzim


7.A Projekt "Jsem laskavec"

Ani sedmáci nezůstali pozadu a v rámci projektu "Jsem laskavec" připravují své překvapení. Jako jediní svůj dobrý skutek věnují přímo své škole. A co to bude? Dozvíte se v příští zprávičce. Markéta Kodadová

7.A Projekt "Jsem laskavec"


8.B Projekt "Jsem laskavec"

Také 8.B se zapojila do projektu, jehož cílem je páchat dobro. I oni si pilně připravují svůj dobrý skutek. Nechte se překvapit, co to bude. Budou potřebovat i Vaši pomoc. Kodadová Markéta

8.B Projekt "Jsem laskavec"


8.A - Projekt "Jsem laskavec"

S 8.A jsme se zapojili do celonárodního projektu "Jsem laskavec". Cílem této akce je vymyslet a uskutečnit dobrý skutek pro někoho v našem okolí. A jaký chvályhodný počin si osmáci vybrali se dozvíte příště. Markéta Kodadová

Všichni pilně pracují na svém dobrém skutku. Těšte se, vybrali si dobře.


Ozoboti ve výuce - třída 8.A, 9.A

V hodinách fyziky v třídách 8.A a 9.A opakujeme učivo z distanční výuky. Na jaře jsme ve škole zakoupili sadu ozobotů, a tak nové pomůcky používáme například při výuce rychlosti. První laboratorní práce z fyziky byla věnována určení rychlosti ozobotů, žáci si změří dráhu a čas, za který danou dráhu ozoboti ujedou. Práce se s novými pomůckami dětem líbila.

Měření času na dané dráze

Ilona Mašterová


Pracovní činnosti v 6.A

Dnes žáci 6.A pilně pracovali na školním pozemku.

Hrabání listíJitka Radvanová

 

 


4.A - Pracovní činnosti


Ukázka z hodiny PČ.  Děti vytvářely obrázky z plastových víček.

4.A - Pracovní činnosti4.A - Pracovní činnosti4.A - Pracovní činnosti

Jan Morkes, třídní učitel 4.A


Abeceda v 2.A

Učíme se abecedu ve třídě i v tělocvičně.

Učíme se v tělocvičně.

Učíme se v tělocvičně. 2

Učíme se v tělocvičně. 3 

Učíme se abecedu v tělocvičně.

Třídní učitelka 2.A Marie Kodadová


Výtvarná výchova v 1.A

Poslední páteční hodiny máme vyhrazeny pro kreativní tvoření. Tentokrát jsme spojili výtvarnou výchovu a pracovní činnosti. V první hodině jsme si vysvětlili základy míchání barev a povídali i tom, jaké barevné spektrum vídáme v přírodě při různých ročních obdobích. Nakonec děti malbou vodovkami vytvořily barevný podklad. Při pracovních činnostech jsme procvičili prstíky při trhání a mačkání barevného papíru. Toto cvičení jemné motoriky je prospěšné právě v počátcích výuky psaní, a proto to v pondělí určitě půjde jako po másle. Díla nám teď visí na nástěnce vedle třídy, a tak může celá škola obdivovat, jak se nám práce povedla.

Mgr. Klára Kabátová

Mgr. Klára KabátováŽáci při tvoření


Zábavné adaptační odpoledne na školním hřišti

Zábavné adaptační odpoledne na školním hřištiZábavné adaptační odpoledne na školním hřišti            Ve čtvrtek 16. září prožily třídy 7. A a 6. A celé odpoledne ve škole. Každá třída si zabrala část školního prostoru a společně se setkaly až při opékání buřtů a vystřídaly se u ohniště.

Sedmáci si zahráli fotbal a doplnili ho i vymýšlením úkolů pro sebe navzájem. Nejvíce se líbila běhací hra, která se musela pro velký úspěch opakovat.

Ani šesťáci se neobešli bez běhacích her, poté následovaly hry na přání. Před závěrem akce zbyla chvíle i na hraní stolního tenisu.

Žákům se ani nechtělo ze školy a nejraději by tu nocovali.

lM, MB

 


BOWLING 8.A a 9.A

            Dne 15. září 2021 se žáci osmé a deváté třídy zúčastnili zábavného odpoledne, které se konalo v Bowling baru. Žáci si nejenom zahráli bowling, zasoutěžili, ale i pobavili.

Vítěz z osmé třídy Aleš Láznička si s radostí a nadšením zahrál s „deváťáky“, kde obsadil krásné druhé místo. Vítězem 9.A se stal, stejně jako v loňském roce, Míra Vondra.

Mgr. Jitka Radvanová

Foto viz odkaz: https://www.zsbechyne.cz/galerie/bowling-8-a-a-9-a/


2.A Knížky a prázdniny

O hodině českého jazyka se děti  navzájem seznámily s knížkami, které přečetly o prázninách. Děti si povídaly o přečtených knížkách a navzájem si tyto knížky doporučovaly.

Děti a jejich přečtené knížky

 

 

Knížky, které děti přečetly o prázninách

Marie Kodadová, třídni učitelka 2.A