Plán pro školní rok
2024/2025
*
Zobrazuji uzavřený plán.
Základní údaje
Plán vyplnil:
Martina Bočková
IČ organizace:
70991723
Název organizace:
Základní škola Bechyně, Školní 293
Ředitel/ka (Statutární zástupce):
Mgr. Milan Petr
Adresa:
Školní
Místo:
Bechyně
PSČ:
39165
Kraj:
Jihočeský kraj
Zřizovatel:
Obec
Část 1: Škola a
její preventivní program
1) Na základě čeho je preventivní program školy vypracováván?
- Profesního citu (intuice)
- Diskuzí s vedením školy a učitelským sborem
- Analýzy aktuální situace školy
- Sledování výskytu rizikového chování na škole v uplynulém školním roce
- Evaluací (zhodnocení) jednotlivých realizovaných aktivit v uplynulém školním
roce
2) Identifikovali jste při přípravě preventivního programu školy nějaké
specifické rizikové faktory vaší školy?
Ne
3) Jací další specialisté, mimo školního metodika prevence, působí přímo
na vaší škole:
- Výchovný poradce
- Asistent pedagoga
4)
Uveďte počet tříd a žáků vaší školy v jednotlivých ročnících:
Počet tříd |
Počet žáků |
|
1.
ročník ZŠ |
1 |
21 |
2.
ročník ZŠ |
1 |
23 |
3.
ročník ZŠ |
1 |
18 |
4.
ročník ZŠ |
1 |
23 |
5.
ročník ZŠ |
1 |
20 |
6.
ročník ZŠ / prima |
1 |
15 |
7.
ročník ZŠ / sekunda |
1 |
26 |
8.
ročník ZŠ / tercie |
1 |
24 |
9.
ročník ZŠ / kvarta |
2 |
32 |
Suma
řádků |
10 |
202 |
5) Stručná analýza situace
Škola se nachází na malém městě a je navštěvována i žáky z okolních vesnic. Zde
se nelze schovat za anonymitu davu. Žáci mají možnosti trávení volného času při
různých druzích kroužků nabízených pod DDM Tábor v rámci naší školy, nebo se
lze přihlašovat i na kroužky vedlejší školy ZŠ Libušina či ZUŠ Václava Pichla.
Dále je navázána spolupráce se SUPŠ Bechyně. Situace z hlediska výskytu SPJ je
obvyklá.
6) Jaké máte stanovené cíle (konkrétní, měřitelné, dosažitelné, realistické a časově ohraničené) preventivního programu školy?
Cíl číslo: 1 |
|
Cíl: |
Zdravý
životní styl |
Ukazatele
dosažení cíle: |
Změna
stravovacích návyků, zejména omezení nošení nezdravých svačin. |
Zdůvodnění
cíle: |
Zejména
u odpolední výuky dochází ve volné hodině k nákupu nevhodných pochutin a
tekutin. |
Návaznost
na dlouhodobé cíle: |
Zájem
o zdravý životní styl |
Cíl číslo: 2 |
|
Cíl: |
Život
bez závislostí |
Ukazatele
dosažení cíle: |
Nenechat
se zlákat na zkratky, které rádoby usnadňují život. |
Zdůvodnění
cíle: |
Vliv
okolních faktorů, nevhodných přátel, médií. |
Návaznost
na dlouhodobé cíle: |
Zájem
o smysluplné trávení života. |
Cíl číslo: 3 |
|
Cíl: |
Zlepšení
vztahů uvnitř kolektivů. |
Ukazatele
dosažení cíle: |
Snížení
výskytu nežádoucích jevů jako jsou hádky, naschvály, apod. |
Zdůvodnění
cíle: |
Některé
třídní kolektivy spolu vycházejí hůře. |
Návaznost
na dlouhodobé cíle: |
Dobré
vztahy uvnitř kolektivů. |
Část 2: Školní
metodik prevence
1) Jméno a příjmení školního metodika prevence:
Martina Bočková
2) Kolik let celkem Vy osobně vykonáváte funkci školního metodika
prevence?
6
3) Zastáváte Vy osobně na vaší škole, mimo školního metodika prevence,
také nějaké další funkce?
- Ano, třídní učitel/ka
- Ano, jiné (prosím, vypište)
Doplňující text: Uvádějící učitel
4) Máte ukončené akreditované studium k výkonu specializovaných činností
pro školní metodiky prevence podle § 9 vyhlášky č. 317/2005 Sb.?
Ano
5) Plánujete v nadcházejícím školním roce Vy osobně v rámci zvyšování své
kvalifikace účast na nějakých vzdělávacích kurzech, seminářích, konferencích či
výcvicích k tématu primární prevence rizikového chování (kromě specializačního
studia)? Uveďte prosím případně jejich název, zaměření a rozsah.
Krajská konference primární prevence, Setkání metodiků prevence, Prevence
duševního zdraví dětí.
Část 3: Specifická
prevence obsažená ve školním vzdělávacím programu
1) Pokuste se realisticky odhadnout, jaký rozsah specifické
prevence je podle plánu obsažen ve školním vzdělávacím programu pro jednotlivé
ročníky. Cílem je zmapovat reálný stav na škole, tj. kolik času učitelé věnují
specifické prevenci v rámci výuky. Při stanovování rozsahu je vhodná spolupráce
s jednotlivými vyučujícími.
Příklad: Velmi často se může aktivita týkat více typů rizikového chování
zároveň, v takovém případě čas započítejte jen jednou, a to do toho typu
rizikového chování, který danou aktivitu co nejvíce vystihuje. Vyplňujte pouze
v ročnících, které jsou pro vaši školu relevantní. Zaokrouhlete údaj na celé
číslo.
1. ročník ZŠ |
2. ročník ZŠ |
3. ročník ZŠ |
4. ročník ZŠ |
5. ročník ZŠ |
6. r. ZŠ / prima |
7. r. ZŠ / sekunda |
8. r. ZŠ / tercie |
9. r. ZŠ / kvarta |
Suma sloupců |
|
Prevence
šikany a projevů agrese |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
22 |
Prevence
kyberšikany |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
10 |
Prevence
záškoláctví |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
Prevence
rizikových sportů |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
Prevence
rizikového chování v dopravě |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
24 |
Prevence
rasismu a xenofobie |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
3 |
2 |
2 |
14 |
Prevence
působení sekt a extrémistických náboženských směrů |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
2 |
2 |
6 |
Prevence
rizikového sexuálního chování |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
2 |
2 |
5 |
Prevence
užívání tabáku |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
13 |
Prevence
užívání alkoholu |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
Prevence
užívání dalších návykových látek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
5 |
2 |
9 |
Prevence
závislostního chování pro nelátkové závislosti (hazard, počítačové hry apod.) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
13 |
Prevence
poruch příjmu potravy |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
Prevence
kriminálního chování |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
11 |
Prevence
duševních onemocnění a psychických problémů |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
Suma
řádků |
14 |
14 |
14 |
15 |
16 |
20 |
22 |
28 |
25 |
168 |
Část 4: Specifická
prevence realizovaná v samostatných preventivních aktivitách a programech
Program 1 - NOVÉ
ČESKO, nadační fond
1) Název poskytovatele programu:
NOVÉ ČESKO, nadační fond
2) Název programu:
Revolution train - protidrogový vlak
3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence
4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Přednáška, prezentace informací
- Návštěva výstavy či představení, exkurze
- Interaktivní skupinová diskuse
- Zážitkový program
- Nácvik a trénink dovedností
- Zapojení vrstevníků podobného věku (tzv. peer prvek)
5-a)
Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace
tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto
programem třídy celkově stráví.
Počet tříd |
Počet hodin |
|
1.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
2.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
3.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
4.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
5.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
6.
ročník ZŠ / prima |
0 |
0 |
7.
ročník ZŠ / sekunda |
0 |
0 |
8.
ročník ZŠ / tercie |
1 |
2 |
9.
ročník ZŠ / kvarta |
2 |
2 |
Suma
řádků |
3 |
4 |
5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat
indikovanou prevenci.
V případě potřeby spolupracujeme s PPP, Střediskem výchovné péče, zákonnými
zástupci, Policií ČR.
5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence záškoláctví
- Prevence rizikového chování v dopravě
- Prevence rizikového sexuálního chování
- Prevence užívání tabáku
- Prevence užívání alkoholu
- Prevence užívání dalších návykových látek
- Prevence kriminálního chování
Program 2 -
Městská/obecní policie
1) Název poskytovatele programu:
Městská/obecní policie
2) Název programu:
Bezpečnost v dopravě
3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence
4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Přednáška, prezentace informací
- Zážitkový program
5-a)
Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace
tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto
programem třídy celkově stráví.
Počet tříd |
Počet hodin |
|
1.
ročník ZŠ |
1 |
1 |
2.
ročník ZŠ |
1 |
1 |
3.
ročník ZŠ |
1 |
1 |
4.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
5.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
6.
ročník ZŠ / prima |
0 |
0 |
7.
ročník ZŠ / sekunda |
0 |
0 |
8.
ročník ZŠ / tercie |
0 |
0 |
9.
ročník ZŠ / kvarta |
0 |
0 |
Suma
řádků |
3 |
3 |
5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat
indikovanou prevenci.
V případě indikované prevence spolupracujeme s městskou policií nebo Policií ČR
5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence rizikových sportů
- Prevence rizikového chování v dopravě
- Prevence užívání alkoholu
- Prevence užívání dalších návykových látek
- Prevence kriminálního chování
Program 3 - Jiné
1) Název poskytovatele programu:
Jiné
Doplňující text: MPedu z. s.
2) Název programu:
Čas proměn
3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence
4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Přednáška, prezentace informací
5-a)
Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace
tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto
programem třídy celkově stráví.
Počet tříd |
Počet hodin |
|
1.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
2.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
3.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
4.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
5.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
6.
ročník ZŠ / prima |
1 |
1 |
7.
ročník ZŠ / sekunda |
0 |
0 |
8.
ročník ZŠ / tercie |
0 |
0 |
9.
ročník ZŠ / kvarta |
0 |
0 |
Suma
řádků |
1 |
1 |
5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat
indikovanou prevenci.
V případě indikované prevence spolupracuje ŠPP se zákonnými zástupci
5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence rizikového sexuálního chování
- Prevence poruch příjmu potravy
- Prevence duševních onemocnění a psychických problémů
Program 4 - Jiné
1) Název poskytovatele programu:
Jiné
Doplňující text: Česká rada dětí a mládeže
2) Název programu:
Projekt 72 hodin
3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence
4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Zážitkový program
- Nácvik a trénink dovedností
5-a)
Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace
tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto
programem třídy celkově stráví.
Počet tříd |
Počet hodin |
|
1.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
2.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
3.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
4.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
5.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
6.
ročník ZŠ / prima |
0 |
0 |
7.
ročník ZŠ / sekunda |
0 |
0 |
8.
ročník ZŠ / tercie |
1 |
20 |
9.
ročník ZŠ / kvarta |
0 |
0 |
Suma
řádků |
1 |
20 |
5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat
indikovanou prevenci.
Indikovaná prevence realizována pomocí výchovného poradce nebo školního
metodika prevence.
5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence duševních onemocnění a psychických problémů
Program 5 - Jiné
1) Název poskytovatele programu:
Jiné
Doplňující text: Česká společnost AIDS pomoc, z. s.
2) Název programu:
HIV/AIDS, HPV, Kyberšikana a sex
3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence
4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Interaktivní skupinová diskuse
- Online setkání (individuální i skupinové)
5-a)
Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace
tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto
programem třídy celkově stráví.
Počet tříd |
Počet hodin |
|
1.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
2.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
3.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
4.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
5.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
6.
ročník ZŠ / prima |
0 |
0 |
7.
ročník ZŠ / sekunda |
0 |
0 |
8.
ročník ZŠ / tercie |
0 |
0 |
9.
ročník ZŠ / kvarta |
2 |
1 |
Suma
řádků |
2 |
1 |
5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat
indikovanou prevenci.
V případě potřeby individuální pohovory s metodikem prevence či výchovným
poradce, předání kontaktů na příslušná pracoviště.
5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence rasismu a xenofobie
- Prevence rizikového sexuálního chování
Program 6 - Škola
sama
1) Název poskytovatele programu:
Škola sama
Doplňující text: Projekt Vyčisti les
2) Název programu:
Účast v projektu Vyčisti les
3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence
4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Zážitkový program
- Nácvik a trénink dovedností
- Zapojení vrstevníků podobného věku (tzv. peer prvek)
5-a)
Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace
tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto
programem třídy celkově stráví.
Počet tříd |
Počet hodin |
|
1.
ročník ZŠ |
1 |
2 |
2.
ročník ZŠ |
1 |
2 |
3.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
4.
ročník ZŠ |
1 |
2 |
5.
ročník ZŠ |
0 |
0 |
6.
ročník ZŠ / prima |
1 |
2 |
7.
ročník ZŠ / sekunda |
1 |
2 |
8.
ročník ZŠ / tercie |
1 |
2 |
9.
ročník ZŠ / kvarta |
1 |
2 |
Suma
řádků |
7 |
14 |
5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat
indikovanou prevenci.
Indikovanou prevenci se prování ve třídách následně po akci třídními učiteli.
5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence duševních onemocnění a psychických problémů
Část 5: Práce s
dalšími cílovými skupinami – pedagogičtí pracovníci školy
Aktivita 1 -
Poskytování odborných konzultací a metodické ...
1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Poskytování odborných konzultací a metodické vedení pedagogických pracovníků
2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
20
Aktivita 2 -
Kyberkriminalita webinář pro učitele a trenéry...
1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Kyberkriminalita webinář pro učitele a trenéry volného času s cílem informovat
o rizicích online světa.
2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
2
Aktivita 3 -
Setkání pedagogů a odborníka na online svět, ...
1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Setkání pedagogů a odborníka na online svět, kdy cílem je seznámit pedagogy s
tím, kde se běžně v online prostoru žáci pohybují.
2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
2
Část 6: Práce s
dalšími cílovými skupinami – rodiče a ostatní
Aktivita 1 -
Konzultace se žáky s cílem uklidnění uvolněn...
1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Konzultace se žáky s cílem uklidnění uvolnění situace či nastavení
preventivních opatření
2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
30
Aktivita 2 -
Konzultace s rodiči s cílem hledat řešení v p...
1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Konzultace s rodiči s cílem hledat řešení v případě výskytu nežádoucích jevů
2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
10
Aktivita 3 -
webinář kyberkriminalita pro rodiče s cílem p�...
1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
webinář kyberkriminalita pro rodiče s cílem představit rizika internetu pro
dnešní mládež
2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
2
Aktivita 4 -
Setkání s rodiči a odborníkem na online prosto...
1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Setkání s rodiči a odborníkem na online prostor, cílem je seznámení rodičů s
možnými riziky a nástrahami online světa, se kterými se děti dostávají běžně do
styku.
2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
2
|