Plán pro školní rok 2024/2025

* Zobrazuji uzavřený plán.

Základní údaje

Plán vyplnil:
Martina Bočková

IČ organizace:
70991723
Název organizace:
Základní škola Bechyně, Školní 293
Ředitel/ka (Statutární zástupce):
Mgr. Milan Petr
Adresa:
Školní
Místo:
Bechyně
PSČ:
39165
Kraj:
Jihočeský kraj
Zřizovatel:
Obec

Část 1: Škola a její preventivní program

1) Na základě čeho je preventivní program školy vypracováván?
- Profesního citu (intuice)
- Diskuzí s vedením školy a učitelským sborem
- Analýzy aktuální situace školy
- Sledování výskytu rizikového chování na škole v uplynulém školním roce
- Evaluací (zhodnocení) jednotlivých realizovaných aktivit v uplynulém školním roce

2) Identifikovali jste při přípravě preventivního programu školy nějaké specifické rizikové faktory vaší školy?
Ne

3) Jací další specialisté, mimo školního metodika prevence, působí přímo na vaší škole:
- Výchovný poradce
- Asistent pedagoga

4) Uveďte počet tříd a žáků vaší školy v jednotlivých ročnících:

Počet tříd

Počet žáků

1. ročník ZŠ

1

21

2. ročník ZŠ

1

23

3. ročník ZŠ

1

18

4. ročník ZŠ

1

23

5. ročník ZŠ

1

20

6. ročník ZŠ / prima

1

15

7. ročník ZŠ / sekunda

1

26

8. ročník ZŠ / tercie

1

24

9. ročník ZŠ / kvarta

2

32

Suma řádků

10

202

5) Stručná analýza situace
Škola se nachází na malém městě a je navštěvována i žáky z okolních vesnic. Zde se nelze schovat za anonymitu davu. Žáci mají možnosti trávení volného času při různých druzích kroužků nabízených pod DDM Tábor v rámci naší školy, nebo se lze přihlašovat i na kroužky vedlejší školy ZŠ Libušina či ZUŠ Václava Pichla. Dále je navázána spolupráce se SUPŠ Bechyně. Situace z hlediska výskytu SPJ je obvyklá.

6) Jaké máte stanovené cíle (konkrétní, měřitelné, dosažitelné, realistické a časově ohraničené) preventivního programu školy?

Cíl číslo: 1

Cíl:

Zdravý životní styl

Ukazatele dosažení cíle:

Změna stravovacích návyků, zejména omezení nošení nezdravých svačin.

Zdůvodnění cíle:

Zejména u odpolední výuky dochází ve volné hodině k nákupu nevhodných pochutin a tekutin.

Návaznost na dlouhodobé cíle:

Zájem o zdravý životní styl

 

Cíl číslo: 2

Cíl:

Život bez závislostí

Ukazatele dosažení cíle:

Nenechat se zlákat na zkratky, které rádoby usnadňují život.

Zdůvodnění cíle:

Vliv okolních faktorů, nevhodných přátel, médií.

Návaznost na dlouhodobé cíle:

Zájem o smysluplné trávení života.

 

Cíl číslo: 3

Cíl:

Zlepšení vztahů uvnitř kolektivů.

Ukazatele dosažení cíle:

Snížení výskytu nežádoucích jevů jako jsou hádky, naschvály, apod.

Zdůvodnění cíle:

Některé třídní kolektivy spolu vycházejí hůře.

Návaznost na dlouhodobé cíle:

Dobré vztahy uvnitř kolektivů.

Část 2: Školní metodik prevence

1) Jméno a příjmení školního metodika prevence:
Martina Bočková

2) Kolik let celkem Vy osobně vykonáváte funkci školního metodika prevence?
6

3) Zastáváte Vy osobně na vaší škole, mimo školního metodika prevence, také nějaké další funkce?
- Ano, třídní učitel/ka
- Ano, jiné (prosím, vypište)

Doplňující text: Uvádějící učitel

4) Máte ukončené akreditované studium k výkonu specializovaných činností pro školní metodiky prevence podle § 9 vyhlášky č. 317/2005 Sb.?
Ano

5) Plánujete v nadcházejícím školním roce Vy osobně v rámci zvyšování své kvalifikace účast na nějakých vzdělávacích kurzech, seminářích, konferencích či výcvicích k tématu primární prevence rizikového chování (kromě specializačního studia)? Uveďte prosím případně jejich název, zaměření a rozsah.
Krajská konference primární prevence, Setkání metodiků prevence, Prevence duševního zdraví dětí.

Část 3: Specifická prevence obsažená ve školním vzdělávacím programu

1) Pokuste se realisticky odhadnout, jaký rozsah specifické prevence je podle plánu obsažen ve školním vzdělávacím programu pro jednotlivé ročníky. Cílem je zmapovat reálný stav na škole, tj. kolik času učitelé věnují specifické prevenci v rámci výuky. Při stanovování rozsahu je vhodná spolupráce s jednotlivými vyučujícími.
Příklad: Velmi často se může aktivita týkat více typů rizikového chování zároveň, v takovém případě čas započítejte jen jednou, a to do toho typu rizikového chování, který danou aktivitu co nejvíce vystihuje. Vyplňujte pouze v ročnících, které jsou pro vaši školu relevantní. Zaokrouhlete údaj na celé číslo.

1. ročník ZŠ

2. ročník ZŠ

3. ročník ZŠ

4. ročník ZŠ

5. ročník ZŠ

6. r. ZŠ / prima

7. r. ZŠ / sekunda

8. r. ZŠ / tercie

9. r. ZŠ / kvarta

Suma sloupců

Prevence šikany a projevů agrese

2

2

2

2

2

3

3

3

3

22

Prevence kyberšikany

0

0

0

1

1

2

2

2

2

10

Prevence záškoláctví

1

1

1

1

1

1

1

1

1

9

Prevence rizikových sportů

1

1

1

1

1

1

1

1

1

9

Prevence rizikového chování v dopravě

4

4

4

4

4

1

1

1

1

24

Prevence rasismu a xenofobie

1

1

1

1

1

2

3

2

2

14

Prevence působení sekt a extrémistických náboženských směrů

0

0

0

0

0

1

1

2

2

6

Prevence rizikového sexuálního chování

0

0

0

0

0

0

1

2

2

5

Prevence užívání tabáku

1

1

1

1

1

2

2

2

2

13

Prevence užívání alkoholu

1

1

1

1

1

1

1

1

1

9

Prevence užívání dalších návykových látek

0

0

0

0

0

1

1

5

2

9

Prevence závislostního chování pro nelátkové závislosti (hazard, počítačové hry apod.)

1

1

1

1

1

2

2

2

2

13

Prevence poruch příjmu potravy

1

1

1

1

1

1

1

1

1

9

Prevence kriminálního chování

1

1

1

1

1

1

1

2

2

11

Prevence duševních onemocnění a psychických problémů

0

0

0

0

1

1

1

1

1

5

Suma řádků

14

14

14

15

16

20

22

28

25

168

Část 4: Specifická prevence realizovaná v samostatných preventivních aktivitách a programech

Program 1 - NOVÉ ČESKO, nadační fond

1) Název poskytovatele programu:
NOVÉ ČESKO, nadační fond

2) Název programu:
Revolution train - protidrogový vlak

3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence

4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Přednáška, prezentace informací
- Návštěva výstavy či představení, exkurze
- Interaktivní skupinová diskuse
- Zážitkový program
- Nácvik a trénink dovedností
- Zapojení vrstevníků podobného věku (tzv. peer prvek)

5-a) Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto programem třídy celkově stráví.

Počet tříd

Počet hodin

1. ročník ZŠ

0

0

2. ročník ZŠ

0

0

3. ročník ZŠ

0

0

4. ročník ZŠ

0

0

5. ročník ZŠ

0

0

6. ročník ZŠ / prima

0

0

7. ročník ZŠ / sekunda

0

0

8. ročník ZŠ / tercie

1

2

9. ročník ZŠ / kvarta

2

2

Suma řádků

3

4

5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat indikovanou prevenci.
V případě potřeby spolupracujeme s PPP, Střediskem výchovné péče, zákonnými zástupci, Policií ČR.

5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence záškoláctví
- Prevence rizikového chování v dopravě
- Prevence rizikového sexuálního chování
- Prevence užívání tabáku
- Prevence užívání alkoholu
- Prevence užívání dalších návykových látek
- Prevence kriminálního chování

Program 2 - Městská/obecní policie

1) Název poskytovatele programu:
Městská/obecní policie

2) Název programu:
Bezpečnost v dopravě

3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence

4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Přednáška, prezentace informací
- Zážitkový program

5-a) Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto programem třídy celkově stráví.

Počet tříd

Počet hodin

1. ročník ZŠ

1

1

2. ročník ZŠ

1

1

3. ročník ZŠ

1

1

4. ročník ZŠ

0

0

5. ročník ZŠ

0

0

6. ročník ZŠ / prima

0

0

7. ročník ZŠ / sekunda

0

0

8. ročník ZŠ / tercie

0

0

9. ročník ZŠ / kvarta

0

0

Suma řádků

3

3

5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat indikovanou prevenci.
V případě indikované prevence spolupracujeme s městskou policií nebo Policií ČR

5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence rizikových sportů
- Prevence rizikového chování v dopravě
- Prevence užívání alkoholu
- Prevence užívání dalších návykových látek
- Prevence kriminálního chování

Program 3 - Jiné

1) Název poskytovatele programu:
Jiné

Doplňující text: MPedu z. s.

2) Název programu:
Čas proměn

3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence

4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Přednáška, prezentace informací

5-a) Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto programem třídy celkově stráví.

Počet tříd

Počet hodin

1. ročník ZŠ

0

0

2. ročník ZŠ

0

0

3. ročník ZŠ

0

0

4. ročník ZŠ

0

0

5. ročník ZŠ

0

0

6. ročník ZŠ / prima

1

1

7. ročník ZŠ / sekunda

0

0

8. ročník ZŠ / tercie

0

0

9. ročník ZŠ / kvarta

0

0

Suma řádků

1

1

5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat indikovanou prevenci.
V případě indikované prevence spolupracuje ŠPP se zákonnými zástupci

5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence rizikového sexuálního chování
- Prevence poruch příjmu potravy
- Prevence duševních onemocnění a psychických problémů

Program 4 - Jiné

1) Název poskytovatele programu:
Jiné

Doplňující text: Česká rada dětí a mládeže

2) Název programu:
Projekt 72 hodin

3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence

4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Zážitkový program
- Nácvik a trénink dovedností

5-a) Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto programem třídy celkově stráví.

Počet tříd

Počet hodin

1. ročník ZŠ

0

0

2. ročník ZŠ

0

0

3. ročník ZŠ

0

0

4. ročník ZŠ

0

0

5. ročník ZŠ

0

0

6. ročník ZŠ / prima

0

0

7. ročník ZŠ / sekunda

0

0

8. ročník ZŠ / tercie

1

20

9. ročník ZŠ / kvarta

0

0

Suma řádků

1

20

5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat indikovanou prevenci.
Indikovaná prevence realizována pomocí výchovného poradce nebo školního metodika prevence.

5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence duševních onemocnění a psychických problémů

Program 5 - Jiné

1) Název poskytovatele programu:
Jiné

Doplňující text: Česká společnost AIDS pomoc, z. s.

2) Název programu:
HIV/AIDS, HPV, Kyberšikana a sex

3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence

4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Interaktivní skupinová diskuse
- Online setkání (individuální i skupinové)

5-a) Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto programem třídy celkově stráví.

Počet tříd

Počet hodin

1. ročník ZŠ

0

0

2. ročník ZŠ

0

0

3. ročník ZŠ

0

0

4. ročník ZŠ

0

0

5. ročník ZŠ

0

0

6. ročník ZŠ / prima

0

0

7. ročník ZŠ / sekunda

0

0

8. ročník ZŠ / tercie

0

0

9. ročník ZŠ / kvarta

2

1

Suma řádků

2

1

5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat indikovanou prevenci.
V případě potřeby individuální pohovory s metodikem prevence či výchovným poradce, předání kontaktů na příslušná pracoviště.

5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence rasismu a xenofobie
- Prevence rizikového sexuálního chování

Program 6 - Škola sama

1) Název poskytovatele programu:
Škola sama

Doplňující text: Projekt Vyčisti les

2) Název programu:
Účast v projektu Vyčisti les

3) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence

4) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Zážitkový program
- Nácvik a trénink dovedností
- Zapojení vrstevníků podobného věku (tzv. peer prvek)

5-a) Pro všeobecnou a selektivní prevenci: označte třídy, ve kterých je realizace tohoto programu naplánována, a doplňte počet vyučovacích hodin, které tímto programem třídy celkově stráví.

Počet tříd

Počet hodin

1. ročník ZŠ

1

2

2. ročník ZŠ

1

2

3. ročník ZŠ

0

0

4. ročník ZŠ

1

2

5. ročník ZŠ

0

0

6. ročník ZŠ / prima

1

2

7. ročník ZŠ / sekunda

1

2

8. ročník ZŠ / tercie

1

2

9. ročník ZŠ / kvarta

1

2

Suma řádků

7

14

5-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat indikovanou prevenci.
Indikovanou prevenci se prování ve třídách následně po akci třídními učiteli.

5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence duševních onemocnění a psychických problémů

Část 5: Práce s dalšími cílovými skupinami – pedagogičtí pracovníci školy

Aktivita 1 - Poskytování odborných konzultací a metodické ...

1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Poskytování odborných konzultací a metodické vedení pedagogických pracovníků

2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
20

Aktivita 2 - Kyberkriminalita webinář pro učitele a trenéry...

1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Kyberkriminalita webinář pro učitele a trenéry volného času s cílem informovat o rizicích online světa.

2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
2

Aktivita 3 - Setkání pedagogů a odborníka na online svět, ...

1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Setkání pedagogů a odborníka na online svět, kdy cílem je seznámit pedagogy s tím, kde se běžně v online prostoru žáci pohybují.

2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
2

Část 6: Práce s dalšími cílovými skupinami – rodiče a ostatní

Aktivita 1 - Konzultace se žáky s cílem uklidnění uvolněn...

1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Konzultace se žáky s cílem uklidnění uvolnění situace či nastavení preventivních opatření

2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
30

Aktivita 2 - Konzultace s rodiči s cílem hledat řešení v p...

1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Konzultace s rodiči s cílem hledat řešení v případě výskytu nežádoucích jevů

2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
10

Aktivita 3 - webinář kyberkriminalita pro rodiče s cílem p...

1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
webinář kyberkriminalita pro rodiče s cílem představit rizika internetu pro dnešní mládež

2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
2

Aktivita 4 - Setkání s rodiči a odborníkem na online prosto...

1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Setkání s rodiči a odborníkem na online prostor, cílem je seznámení rodičů s možnými riziky a nástrahami online světa, se kterými se děti dostávají běžně do styku.

2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
2